כי לו נאה

כי לו נאה


כִּי לוֹ נָאֶה. כִּי לוֹ יָאֶה.
אַדִּיר בִּמְלוּכָה. בָּחוּר כַּהֲלָכָה. גְּדוּדָיו יֹאמְרוּ לוֹ:
לְךָ וּלְךָ. לְךָ כִּי לְךָ. לְךָ אַף לְךָ. לְךָ ה' הַמַּמְלָכָה.
כִּי לוֹ נָאֶה. כִּי לוֹ יָאֶה.
דָּגוּל בִּמְלוּכָה. הָדוּר כַּהֲלָכָה. וָתִיקָיו יֹאמְרוּ לוֹ:
לְךָ וּלְךָ. לְךָ כִּי לְךָ. לְךָ אַף לְךָ. לְךָ ה' הַמַּמְלָכָה.
כִּי לוֹ נָאֶה. כִּי לוֹ יָאֶה.
זַכַּאי בִּמְלוּכָה. חָסִין כַּהֲלָכָה. טַפְסְרָיו יֹאמְרוּ לוֹ:
לְךָ וּלְךָ. לְךָ כִּי לְךָ. לְךָ אַף לְךָ. לְךָ ה' הַמַּמְלָכָה.
כִּי לוֹ נָאֶה. כִּי לוֹ יָאֶה.
יָחִיד בִּמְלוּכָה. כַּבִּיר כַּהֲלָכָה. לִמּוּדָיו יֹאמְרוּ לוֹ:
לְךָ וּלְךָ. לְךָ כִּי לְךָ. לְךָ אַף לְךָ. לְךָ ה' הַמַּמְלָכָה.
כִּי לוֹ נָאֶה. כִּי לוֹ יָאֶה.
מָרוֹם בִּמְלוּכָה. נוֹרָא כַּהֲלָכָה. סְבִיבָיו יֹאמְרוּ לוֹ:
לְךָ וּלְךָ. לְךָ כִּי לְךָ. לְךָ אַף לְךָ. לְךָ ה' הַמַּמְלָכָה.
כִּי לוֹ נָאֶה. כִּי לוֹ יָאֶה.
עָנָו בִּמְלוּכָה. פּוֹדֶה כַּהֲלָכָה. צַדִּיקָיו יֹאמְרוּ לוֹ:
לְךָ וּלְךָ. לְךָ כִּי לְךָ. לְךָ אַף לְךָ. לְךָ ה' הַמַּמְלָכָה.
כִּי לוֹ נָאֶה. כִּי לוֹ יָאֶה.
קָדוֹשׁ בִּמְלוּכָה. רַחוּם כַּהֲלָכָה. שִׁנְאַנָּיו יֹאמְרוּ לוֹ:
לְךָ וּלְךָ. לְךָ כִּי לְךָ. לְךָ אַף לְךָ. לְךָ ה' הַמַּמְלָכָה.
כִּי לוֹ נָאֶה. כִּי לוֹ יָאֶה.
תַּקִּיף בִּמְלוּכָה. תּוֹמֵךְ כַּהֲלָכָה. תְּמִימָיו יֹאמְרוּ לוֹ:
לְךָ וּלְךָ. לְךָ כִּי לְךָ. לְךָ אַף לְךָ. לְךָ ה' הַמַּמְלָכָה.
כִּי לוֹ נָאֶה. כִּי לוֹ יָאֶה.


מפיוטי ההגדה. שם המשורר אינו ידוע, וככל הנראה הפיוט נכתב במאה ה-13 באירופה.

כל בית בפיוט מחולק לשלושה חלקים שמסודרים לפי הא"ב ועניינם שבחו של האל. הפזמון החוזר "לך ולך…" מצוי בכמה גרסאות, והישנות ביניהן מונות 5 פעמים את המילה "לך". משערים שהמשורר התכוון לפסוקים: "לְךָ דֻמִיָּה תְהִלָּה אֱלֹהִים בְּצִיּוֹן וּלְךָ יְשֻלַּם נֶדֶר" (תהלים סה,ב); "לְךָ יְהוָה הַגְּדֻלָּה וְהַגְּבוּרָה וְהַתִּפְאֶרֶת וְהַנֵּצַח וְהַהוֹד כִּי כֹל בַּשָּמַיִם וּבָאָרֶץ לְךָ יְהוָה הַמַּמְלָכָה וְהַמִּתְנַשֵּא לְכֹל לְרֹאש" (דה"א כט,יא); "לְךָ יוֹם אַף לְךָ לָיְלָה אַתָּה הֲכִינוֹתָ מָאוֹר וָשָמֶש" (תהלים עד,טז).


בטח יעניין אותך לקרוא